Translate

dijous, 24 de gener del 2013

Que vols ser de gran?



Mini relat
Que vols ser de gran?


Senyora- Ui quin nen tan macoooo!!!! 
Pare- Si que ho és si, que he de dir?, he, he, he.
S- I que gran ets! Com et dius reietó?
(El nen no diu res, sembla que te una mica de vergonya)
S- Que mono... au vinga, si m'ho dius et donaré un caramel.
Nen - ...Kevin Aniol Abadiaretuerta Puigdellivol. 
S- Que maco.
N- El caramel.
S- Com dius?
N- El caramel, vostè ha dit que em donaria un caramel. 
S- Eh... si...és un dir...espera que busco... ara no en trobo cap. Em sap greu. Saps? De vegades els grans diem coses sense pensar.
N- Jo sempre penso.
P- Kevin Aniol! La senyora no t'ha de donar res. Disculpi.
S- No es preocupi. El nen te raó. I que vols ser de gran?
(El nen torna a callar)
P- kevin Aniol, contesta a la senyora! Digues que vols ser de gran.
S- Si, digues: pilot, bomber, fumbolista, policia? Que vols ser?
N- (Decidit) Jo vull ser corrupte.
P - Queee???
S- Cooooom???
N- Corrupte, com els de la tele.
P- Perdoni... he, he ... (empassa saliva) ...és un nen, ja sap, no pensen gaire i diuen el primer que els hi passa per el cap.
N- No papa, jo vull ser corrupte com els de la tele.
S- Però, tu ja saps el que dius?
N- Si. 
P- (Més vermell no pot estar) I segons tu que és ser corrupte?
N- No son uns senyors que tenen molts diners?
P- Si, però...
N- I no dius tu que t'agradaria tenir més diners?
P- Si, clar, però...
N- I no els tracten molt be, que sempre surten a la tele amb aquells senyors que manen molt?
P- ... 
N- I el senyors que manen molt  els hi donen la ma i els defensen perquè son molt amics?
P- (La Terra no se'l empassa però ell ho voldria) Ja, però..
N- I els que manen i son molt amics son també molt rics i surten a la tele i a més tu dius que no saben idiomes però tu vols que jo aprengui anglès perquè de gran tingui una feina com la teva que no et fa ser ric però vols que estudii anglès i aquells senyors que no estudien anglès i manen i son molt amics dels altres que son rics que surten a la tele i...
P- Prou! Això no va així!
S- (Esglaiada) Vaig a mirar si trobo el caramel!
N- Dos!
S- Dos que?
N- Dos caramels, he contestat dues preguntes. Una pregunta, un caramel. Dues preguntes, dos caramels.
S- Nen...
N- Kevin Aniol.Em dic kevin Aniol, no Nen.
S- (Al pare) Hauria de donar-li vergonya! Això és el que aprèn a casa. Corrupte, mare meva (Marxa ràpid sense acomiadar-se)
N- Anem a la policia papa.
P- Queeee?
N- Aquella senyora em deu dos caramels i no me'ls ha donat.

 

2 comentaris:

  1. Molt bo Andreu, no sé fins a quin punt és fictici o realment els nens ja pensen així. Per cert, si coneixes la família Abadiaretuerta, cony, presenta'm-els.

    ResponElimina
  2. No se quins valors tindran les noves generacions, tenen molta informació i la han de triar be. Ja m'agradaria tenir tractes amb els Abadiaretuera!

    ResponElimina